Informații generale

Status program:

Județe eligibile:

Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures, Sibiu

Alocare financiară:

15.000 - 200.000 euro

Finanțare:

Sprijin nerambursabil: maxim 90%
Cofinantare: minim 10%

Perioada de depunere:

Începere: 15.12.2023
Închidere: 15.07.2024

Lansare apel de proiecte pentru digitalizarea mediului de afaceri din Regiunea CENTRU

Program operational centru IMM - Regiunea Centru să devină o regiune mai curată, atractivă pentru locuitorii săi și turiști, cu o economie competitivă bazată pe cunoaștere și inovare în care grija pentru mediu și utilizarea rațională și durabilă a resurselor să fie o prioritate. Aceasta este în concordanță cu și contribuie la obiectivele stabilite în PDR Centru 2021-2027 și RIS 3 Centru.

Program operational centru IMM - Programul Operațional Regional Centru
Program operational centru IMM

Solicitanți eligibili - Program operational centru IMM-

Solicitantul este societate înregistrată potrivit Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare și care se încadrează, în sensul Legii 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, în următoarele categorii:

  • microîntreprinderi
  • întreprinderi mici
  • întreprinderi mijlocii
ATENȚIE! Acest apel de proiecte se adresează doar solicitanților cu activități în afara domeniilor aferente TIC, conform Anexei 12 la Ghidul solicitantului. Sprijinul va fi orientat către digitalizarea activităților/proceselor din companii.

Cheltuieli eligible - Program operational centru IMM

Active necorporale

a) Software achiziționat sau dezvoltat/adaptat la comandă, precum:

  • sisteme/soluții de e-facturare, sisteme/soluții pentru circuit digitalizat de comandă, sisteme/soluții RPA (Robotic Process Automation), CRM (Customer Relationship Management), PLM (Product Lifecycle Management), ERP (Enterprise Resource Planning), cu posibilitate de integrare BTP (Business Technology Platform) etc.;
  • alte tipuri de aplicații/licențe pentru gestiune financiară, gestiune furnizori, resurse umane, logistică;
  • aplicații/licențe care să servească la configurarea și implementarea bazelor de date, la migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
  • sisteme IoT (Internet of Things), VR/AR (Virtual/Augmented Reality) și AI (Artificial Intelligence);
  • tehnologii blockchain;
  • tehnologii lingvistice bazate pe inteligență artificială, tehnologii vocale, chat-bots, instrumente de traducere automată, de analiză a textului, de sinteză a vorbirii etc.;
  • sisteme/soluții de administrare a spațiilor – pentru gestiunea utilităților, monitorizare consumuri etc.;

b) Software personalizat pentru prezența online: website-uri de prezentare și promovare, magazine, soluții de e-commerce;

c) Software de securitate cibernetică (protecția tranzacțiilor online și a datelor personale): soluții pentru securizarea rețelelor, securizarea sistemelor de calcul, criptare de documente, securizarea prezenței pe internet (site-uri, conturi etc.); d) Sisteme de operare, software pentru creare de conținut (editoare de text/grafică sau altele);

e) Alte tipuri de software disponibil pe piață sau creat la comandă, necesar în activitatea solicitantului care nu intră în celelalte categorii, în limitele impuse de specificul apelului

f) cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune, inclusiv cheltuieli de testare.

Active corporale - Program operational centru IMM

a) dispozitive și echipamente integrate cu soluții digitale, ce pot servi pentru automatizări și robotică; dispozitive și echipamente aferente e-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain, etc.,

b) echipamente IT care să asigurare capacitate de memorie/spațiu de stocare fizic sau într-un cloud privat, rezultând, astfel, un activ deținut de beneficiar;

c) orice echipament care poate conduce la operaționalizarea activelor necorporale achiziționate, specifice digitalizării solicitantului, prin utilizarea tehnologiei informației.

d) cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune, inclusiv cheltuieli de testare;

  • Active corporale/necorporale, necesare realizării rețelei LAN/WiFi;
  • Servicii de instruire a personalului în vederea operaționalizării soluțiilor digitale care fac obiectul proiectului.
  • Servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
  • Servicii de consultanță pentru elaborarea și pentru managementul/implementarea proiectului, inclusiv cheltuielile pentru elaborarea planului de digitalizare;
  • Servicii pentru activitățile obligatorii de informare și publicitate;
  • Auditul financiar;
  • Auditul de maturitate digital.

Cheltuieli neeligibile - Program operational centru IMM

În cadrul prezentului apel nu sunt eligibile următoarele categorii de cheltuieli:

  • cheltuielile prevăzute la art. 10 din HG. nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operațiunilor finanțate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul European de dezvoltare regională, Fondul social European Plus, Fondul de coeziune și Fondul pentru o tranziție justă;
  • achiziționarea de terenuri și imobile;
  • taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă cheltuielilor eligibile și taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor neeligibile;
  • cheltuieli cu abonamente și subscripții;
  • achiziția de echipamente și dotări second-hand;
  • amenzi, penalități, cheltuieli de judecată și cheltuieli de arbitraj;
  • dotări din categoria obiectelor de inventar;
  • cheltuielile privind costurile operaționale, de funcționare și întreținere a obiectivelor finanțate prin proiect;
  • cheltuielile privind costuri administrative;
  • cheltuielile de personal, cu excepția celor prevăzute în mod expres în cadrul costului unitar privind instruirea personalului;
  • cheltuieli financiare, respectiv prime de asigurare, taxe, comisioane, rată și dobânzi aferente creditelor;
  • contribuția în natură;
  • cheltuielile cu amortizarea;
  • cheltuielile cu leasingul;
  • cheltuieli angajate de către beneficiar și plătite înainte de data de 01.01.2021;
  • cheltuielile aferente demarării investițiilor înainte de depunerea cererii de finanțare;
  • cheltuieli care nu respectă pragurile stabilite prin prezentul ghid;
  • cheltuieli efectuate peste plafoanele stabilite prin prezentul ghid sau, dacă este cazul, valoarea maximă a costurilor simplificate;
  • cheltuieli aferente operațiunilor finalizate fizic sau implementate integral înainte de depunerea cererii de finanțare în cadrul programului, indiferent dacă au fost efectuate sau nu toate plățile aferente;
  • achiziția autovehiculelor și a mijloacelor de transport ADR Centru – Autoritate de Management Programul Regiunea Centru 2021-2027 I E-mail: office@adrcentru.ro I www.adrcentru.ro 44
  • orice alte cheltuieli care nu au legătură cu natura proiectului;

Vezi lista domeniilor de activitate eligibile conform schemei de ajutor de stat

Înscrie-te acum consultanță inclusă under-line

Înscrieți-vă pentru o consultanță gratuită și faceți primul pas către accesarea fondurilor europene.

popup image
Rate this page
Scrie-ne ACUM!
Ai nevoie de ajutor?
Bună ziua!
Cu ce vă putem ajuta?